Lezing Prof. Nicholas Vazsonyi - 'Richard Wagner: Self Promotion and the making of a Brand'
Nicholas Vazsonyi is een internationaal gerenommeerd Wagner kenner en als Germanist verbonden aan de University of South Carolina (USA). Hij publiceerde ondermeer het boek "Richard Wagner - Die Entstehung einer Marke" in de serie 'Wagner in der Diskussion' (band 7), uitgegeven door Königshausen & Neumann. Deze zomer maakt hij op initiatief van Wagnerverein Düsseldorf en ons Wagnergenootschap een korte tournee langs 5 Duitse Wagnerverenigingen. Zijn tournee begint echter in Amsterdam.
Zijn lezing is een weergave van zijn studie waarin hij onderzocht hoe 19e eeuwse componisten nagenoeg op zichzelf aangewezen waren om voor hun werk bekendheid te genereren. Ze moesten zich op de een of andere manier 'vermarkten'. Daar waren ze zeker niet allemaal goed in maar componisten als Verdi en Wagner lukte dat wel en waren zelfs heel succesvol.
De lezing zal in het engels plaatsvinden.
Evenement Eigenschappen
Startdatum | 24-06-2019 |
Prijs per persoon | Gratis |
Locatie | Goethe Institut |